poniedziałek, 15 lutego 2016

Tresura psa w zaciszu domowym

tresura psa
tresura yorka

Tresura psa - jak nauczyć psa biegać przy rowerze?

PYTANIE DO OSÓB KTÓRE NAUCZYŁY BIEGAĆ PSA PRZY ROWERZE : jak zacząć,jaka smycz najlepsza,jakie sa najgorsze błędy których nie powinno. się robić podczas nauki .Jak tu u Was wyglądało i ile trwało ?

 U mnie było trudno nauczyć psa biegać przy rowerze ja wskazywałem palcem na która stronę ma przejść i jechałem a do tej pory nie lubi jak przejeżdża samochód. A smycz powinna być krotka żeby podczas jazdy rowerem nie przelatywał na drugą strone. boje sie ze będzie wpadał pod kola i się przewrócę,nie daj Boże na niego. dostępne są też specjalne uchwyty do mocowania z boku koła do których się montuje smycz, ale wg. na początku dłuższa smycz i nie szaleć, komunikować się z psem, moja reaguje prawa, lewa, na przód (sprint). nie używam uchwytu ale latamy w szelkach na długiej linie, z czasem nauczyła się śmigać bez smyczy.

Szkolenie psa - bieganie przy rowerze - uchwyt do biegania przy rowerze


Ja teraz kupiłam uchwyt do roweru w Biedronce. Z moimi psami trudno nie było bo perfekcyjnie chodzą na smyczy przy nodze. Rower to była tylko zmiana szybkości spaceru do kłusu i galopu. My mamy specjalny uchwyt do roweru. Polecam, ma cześć która się rozciąga dzięki czemu nawet gdy pies się szarpie to nie zlecimy z roweru. Ważne by pies reagował na komendę równaj. U nas wystarczyło kilka prób i pies załapał bezbłędnie o co chodzi. Moja sunia biega bez smyczy. Ale nauka zaczynała sie od krótkich tras i smakołyka i zeby reagowała jak sie ja wola no i smakołyk towarzyszy cały czas albo jako zachęta albo jako nagroda... Ale to głownie po ściezkach z dala od ulicy i samochodów... W moim przypadku po lesie... Przy ulicach sie nie odważyłam poza tym tez nie ciągam suni po aglomeracjach a ze względu na to ze mieszkam pod Warszawa i mam kawałek terenu nie mam takiej potrzeby. Chociaż wydaje mi sie ze jak zaczniesz podobnie i nauczy sie słuchać z dala od samochodów i hałasu to i po mieście bedziesz mogła sie z nia z czasem swobodnie poruszać...

Tresowanie psa - rower i bieganie - szkolenie psów

Najpierw pokaż psu stojący rower i dużo smaków potem jedną ręką rower drugą psa smycz na tyle długa żeby mógł iść swobodnie i na tyle krótka żeby nie plątał się w nią najlepiej zwykła warto pomyśleć o amortyzatorze jeśli pies jest drobny i wrażliwy. Ja osobiście dodaje etap ja jadę powoli ktoś prowadzi psa przy rowerze i potem wsiadam biorę smycz i jedziemy. ja bym próbowała bez uchwytu,kiedyś nie było takich rzeczy a z psami jeździliśmy na rowerach Trzymać tylko luźno smycz i kontrolować psa głosem,przy mocnym szarpnięciu można zawsze puścić smycz,aby nie spaść,ale psa skarcić słownie( u mnie działa Fe!albo nie!) i dalej jechać,jak biegnie równo chwalić,smaczków nie polecam,spadną,pies się zatrzyma i katastrofa.Oczywiście jak dziewczyny pisały uczymy w spokojnym miejscu i psa który ma podstawy posłuszeństwa i tresura psa we wrocławiu się odbyła i wie co to rower . Można też najpierw przyzwyczaić do biegania swobodnego przy rowerze a na smyczy potem,moje szybko załapały,że to coś takiego jak spacer na smyczy tylko szybki.Wtedy jak pies już wie,że przy rowerze biegniemy ,ale nie ciągniemy można kupić uchwyt,jak ktoś chce mieć wolne ręce ale nie zaczynałabym od tego,smyczą łatwiej psem "kierować",gdy się uczy - dobrze też iść na szkolenie owczarków niemieckich we wrocłąwiu. o kurczę poczytałam... i trudno mi sobie wyobrazić jak poradzić sobie ze smyczą, rowerem, patykiem oklejonym taśmą klikerem i smakołykiem no i psem.No cóż może jestem za stara. Ale pociechą dla tych,których nie stać na te wszystkie gadżety i skomplikowane metody niech będzie to,że moje trzy psy bez tego też się nauczyły,więc dacie radę

 tresura psa - bieganie przy rowerze 

Jak najbardziej uchwyt zwłaszcza dla labradora, tresura psa labradora pójdzie wtedy prościej. Pewnie, że kiedyś nie było takich rzeczy i sir z psami jeździło ale teraz są, poprawiają komfort jazdy to czemu z tego nie skorzystać? Taki uchwyt to nie jest niewidomo jaki wydatek a jest po prostu bardzo wygodny. U mnie na szczęście załapał wszystko i po prostu trzymam smycz, z on biegnie obok. Na zooplus widziałam bardzo fajne, specjalnie smycze. Przede wszystkim, bieganie przy rowerze ma być dla psa przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem ku naszej uciesze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz